RODO

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) informuję Panią/Pana, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gminny Zakład Komunalny Sp. z o.o. w Bobolicach. To oznacza, że odpowiadamy za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową i przepisami prawa.
  2. Państwa dane osobowe uzyskane przy zawieraniu umowy oraz w trakcie trwania umowy wykorzystane będą w następujących celach:
  3. Zawarcia i wykonania łączącej nas umowy, w tym zapewnienia poprawnej jakości usług przez czas trwania umowy i rozliczeń po jej zakończeniu ( podstawa prawna: art. 6 ust. 1b RODO),
  4. Wykonania ciążących na administratorze danych obowiązków prawnych, np.:

– wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,

– udzielanie odpowiedzi na Państwa pytania i reklamacje,

Z danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych będziemy korzystać:

– przez czas wykonywania obowiązków np. wystawiania faktur lub innych dokumentów stanowiących podstawę rozliczeń między nami( podstawa prawna: art. 6 ust. 1c RODO)

– przez czas , w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane, np. podatkowe (podstawa prawna: art. 6 ust. 1c RODO)

– do ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń, co obejmuje m. in. wysyłanie wezwań do zapłaty – przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z zawartej przez nas umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 f – RODO)

– do tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne; obejmuje to w szczególności raportowanie, planowanie rozwoju usług  – poprzez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z zawartej przez nas umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1f – RODO). We wskazanych wyżej celach nie będziemy dokonywali profilowania, czyli zautomatyzowanej  analizy Państwa danych i opracowania przewidywań na temat preferencji lub przyszłych zachowań.

     Państwa dane udostępniamy:

           a) podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, wykonujących czynności tj.:

  •               podwykonawcom wspierającym nas w wykonywaniu usług remontowych, obsłudze korespondencji czy w procesie obsługi Klienta,
  •             podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne i teleinformatyczne,
  •             podmiotom świadczącym nam usługi audytowi, pomoc prawną i usługi doradcze;

            b) innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu tj.:

  •             podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierska,
  •             podmiotom prowadzącym działalność płatniczą ( banki, instytucje płatnicze ) w celu dokonania zwrotów na Państwa rzecz lub w celu zapewnienia działania usługi polecenia zapłaty.

5.   Dane z innych źródeł  jeżeli płacą Państwo za pośrednictwem np. banku lub instytucji   płatniczych, to wejdziemy w posiadanie informacji o tym, z jakiego konta, w jakiej instytucji dokonali Państwo zapłaty. Dane te będziemy przetwarzać w celu sprawdzenia, czy dokonali Państwo poprawnej zapłaty, a w razie potrzeby także w celu dokonania zwrotów, w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń.

6. Administrator danych nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich oraz nie podejmuje w sposób zautomatyzowany.

7. Przysługujące Państwu uprawnienia

    Mogą Państwo złożyć wniosek ( dotyczący danych osobowych ) o:

  1. Sprostowanie ( poprawienie) danych;
  2. Usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych w naszym serwisie internetowym;
  3. Ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);
  4. Dostęp do danych ( o informacje o przetwarzanych przez nas danych oraz kopię danych)

8. Prawo do sprzeciwu

      Niezależnie od praw wymienionych wyżej nogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku, nie będziemy już mogli przekazywać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją:

  1. Ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub
  2. Podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

9. Zgoda

 Jeżeli przetwarzanie Państwa danych nie jest konieczne do zawarcia umowy, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy poprosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Państwa danych. Udzieloną nam zgodę mogą Państwo w dowolnym momencie cofnąć ( bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

10. Skarga

Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie  Państwo, że przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem prawa.  

11. Kontakt

Nasze dane kontaktowe: 76-020 Bobolice, ul. Reymonta 3, tel. 94 318 74 09.

                                                                                              Prezes Zarządu

                                                                                              Waldemar Lada

Możliwość komentowania została wyłączona.